Generalforsamling

Generalforsamling d. 05-03-2022

Formandens beretning

.

Sankt Hans aften    

I 2021 havde vi besluttet at lave et mindre bål end vi plejer, så man ikke skulle sidde hele natten for at det skulle brænde ud, årets båltaler var Brugsuddeler Poul Rasmussen ”KVIK”    en stor tak til Poul for en god båltale.

Flagalle

I forbindelse med Fars dag sponserer Værkstedet v/ Johnny Jensen flagalleen. På mors dag sponserer SB-Service v/ Søren Bøgvad flagalleen.

På de 2 konfirmationsdag var Dagli`Brugsen og Lollands Bank sponsor.

Virksomhedsbesøg

Besøg på Globen den 28-10-2021

Vi var 58 personer som var på Virksomhedsbesøg på Globen og Hotel Factory Lodge, det var en dejlig aften hvor vi startede med kaffe og kage, herefter fortalte Martin Skibsted om da han kom til Sakskøbing og fra hans første forhandlinger om køb af Papirfabrikken og hvad da herefter er udarbejdet til dato.

Efter dette blev vi delt i 2 hold hvor vi fik en rigtig god fortælling om vores klima m.m. af Mette, det tog ca.½ time, og herefter skiftede vi hold for at få lidt rundvisning.

Der er i dag 34 værelser og 26 barakker, som er besat de næste 2½ år af Hollænder fra Femern Belt. For disse personer er der lavet en Restaurant, Bar og Fitness rum.

Det var en rigtig god og hyggelig aften.

En stor tak til Mette og Martin

Juletræstænding

I år havde Jens Olesen Vestervej doneret et stort træ, men vi skulle kun bruge 1/3 del, det viste sig så da vi kom op for at sætte stropper på delte det sig til 2 stammer. Hvad gør vi nu? Benny holder med sin store kran og vi har heller ikke noget alternativ, så det bliver jo et stort træ fordi vi er nødt til at skære det 1 meter under kløften, vi sætter en strop på hver stamme og starter motorsaven det er ok indtil vi får lagt det ned, så begynder saften at løbe og det begynder at dele sig, vi må så have et par stropper mere hos Benny for at holde det sammen, vi fik det læsse og kørt hen til Pelikanen for at sætte det i brønden, flot stort træ og vi fik brug for alle lys.

Vi havde i år også købt nye lyskæder for Brugsen, som der var flere lys på.

Dagen kom hvor vi skulle tænde træet, som sædvanlig med Tamburkorpset først og herefter optog, som ikke var så stort på grund af sydom, men med følge af mange borgere, da optoget passerer COMA stod Thomas og personale for at dele slikposer ud til børnene. Ved Brugsen blev træet tænd af årets borger Henning Christensen (Fessor), herefter var der Præmie til de 3 bedste i optoget. Poul brugsmand var sponsor for præmier, gløgg, æbleskiver, slik og juice.

36 timer efter træet blev tændt tog stormen træet med brønden trukket op af jorden, ØV! Det lå udover fortov og vej så der var ikke andet at gøre end at skære det op og folk kunne hente gratis gran og resten måtte på genbrugspladsen. Vi havde ikke mulighed for at sætte et nyt op da vi ikke havde noget træ og ikke nogen brønd at sætte det.

En stor tak til Benny’s Transport, Thoms, Poul og alle dem der kæmpede med juleriet.

Juletræ fest for børn

Dette blev aflyst igen på grund af Corona.

Juleudsmykningen var som altid flot,

Det gik igen helt fantastisk med opsætning og nedtagningen vi har fået lavet et godt Team, Tak til alle de gode hjælpere.

Efter nedtagning var der ølsmagning og Tapas i Hallen Cafeteria sponsoreret af Poul og Bent.

Tak til dem som har leveret EL.                             

Vi havde affaldsindsamling igen i år, vi mødtes i skolegården søndag d. 3. april 2021 kl.9:45 til lidt morgenbrød inden vi starter på ruterne.

Morgenbordet var sponsoreret af Dagli’Brugsen.

Vi var 23 voksne + 3 børn og vi samlede ca. 250 kg affald, + et stort tungt gulvtæppe ca. 100 kg og 2 grise lemme.

Medlemsantal

2009     384 personer     19 virksomheder

2010     387 personer     26 virksomheder

2011     363 personer     23½ virksomheder

2012     371 personer     24 ½virksomheder

2013     325 personer     22 ½ virksomheder

2014    378 personer     22½ virksomheder

2015     349 personer     22 + 3 med ½ kontingent virksomheder

2016    348 personer     23 + 3 med ½ kontingent virksomheder

2017    346 personer     21 + 3 med ½ kontingent virksomheder

2018    329 personer     18 + 5 med ½ kontingent virksomheder

2019    323 personer     17 + 5 med ½ kontingent virksomheder

2020    307 personer     17 + 4 med ½ kontingent

2021    300 personer     18 + 4 med ½ kontingent