Generalforsamling d. 04-04-2019

Generalforsamling d. 04-04-2019

Sankt Hans aften uden bål, men Arne Olesen havde så et på sin PCere som vi kørte op på et læder. TV2øst var for at optage vores alternative Sankt Hans bål, som de sendte direkte i nyhederne kl.19:30.

Musikken var igen leveret af Just Two, og de gjorde det igen godt som altid.

Der var mødt mange op med madkurven udover bestyrelse og medhjælpere. vi havde igen LEJET det store telt i Fuglse. Bålet blev startet igen ved båltalen som blev holdt af årets Borger 2018 Preben Friis.

Vi havde den 18. oktober virksomhedsbesøg Vin og velsmag 2010 i Maribo, her fortalte Michael Gullits fra da Ebbe Fram startede med sin første vin handel i en garage og til dato, det var meget spændene at høre og se hvor flot og stort det er i dag, og Michael er en rigtig god fortæller og ved meget om varerne der er på lager, om det er vin, spiritus, øl, kaffe, the eller chokolade, de har jo alt.

Vi smagte nogle gode vine og havde en fantastik aften, vi var 60 personer.

Vores juletræstænding med Sakskøbing Tambourkorps   Kirsten med heste, Jens Madsen med en af sine gamle traktorer, HIF, spejderne, HBG og m.fl. som deltog i optoget, men der manglede 30 personer fra Pipaluk. (en stort tak til dem og håber at de kommer igen til næste år). Juletræet blivtændt af årets Borger, som blev Arne Olesen.

Det var et rigtig flot juletræ som vi havde hentet i Handermelle.

Der var aspargessuppe og champignonsuppe sponsoreret af Cocotten.

Juleudsmykningen var som altid flot, Det var dejligt at der ikke var noget hærværk, men kun udskiftning af 3 stander på grund af lyskæden var brændt ad, de holder jo ikke evigt.

Det gik igen helt fantastisk med opsætning, vi var stort set færdig med det hele kl.14:00 og nedtagningen var vi færdige med kl.12:00. Takket være alle de gode hjælpere.

Herefter havde Bent Pawlik og KVIK sponsoreret en øl smagning for vores flotte arbejdet. En stor tak til Bent og Poul og ikke mindst alle de gode hjælpere, uden dem er det surt.

Bent og Poul har sagt at de vil holde øl smagning hvert år, og i år skulle man måske have en form før lidt ost/pølse, fordi at noget af det stærke øl kræver mad.

Tak til dem som har leveret EL.

Vi holdt igen juletræsfest for børnene, med Niels Plys som nisse om juletræet med sang og leg, trylleshow og ballonshow. Han underholdte i 2 timer for børn og forældre.

Godteposer og juice var sponsoreret af Daglí’Brugsen. Juletræet havde vi hentet hos en glad giver ved Bandholm.

Der deltog 40 børn sammen med deres forældre og/eller bedsteforældre, så det blev til omkring 100 i Hallen, at der ikke var flere kan jo skyldes at der er flere der er begyndt at holde juletræ for børn. Da vi startede var der kun os der gjorde det.

Vi vil gentage det igen i år, men er der stadig et fald, vil vi overveje om det er det arbejde værd.

Flagalléen var op til 2 konfirmationer i 2018, sponsorer var Lollands Bank og Dalig’Brugsen ”KVIK”.

Vi havde sponsoreret flag ved Flyvepladsen til åben lufthavn.

Vi har samlet affald igen i, vi mødtes i skole-gården søndag d. 31. marts 2019 kl.9:45 til lidt morgenbrød inden vi startede ud på ruterne.

Det var en flot dag og der deltog 32 person, flot opbakning.

En står tak til alle.

Der blev indsamlet.:           (180 kg) Brandbart affald

(350 Dåser)

(20 kg Glas)