Generalforsamling d. 16-04-2020 (30-6)

Generalforsamling d. 16-04-2020 (30-6)

Bestyrelsesmøder :

4 stk.

Vi havde den 23. maj klub-besøg hos Faldskærmsklubben

Åbnede hangaren kl. 17:30.

Her var Faldskærmens medlemmer klar til at vise rundt og fortælle lidt om deres klub.

kl. 18:00 blev der serveret grillpølser og kartoffelsalat sponseret af  Dagli’Brugsen ”KVIK” Holeby.

Kl. 18:30: Fortalte deres fly koordinator Thomas Thorndahl om deres Grand Caravan, Danmarks største faldskærmflyver. Som netop var ved at få en ny og større motor monteret.

Og derudover lidt om klubben og hvor de er på vej hen og visioner fremadrettet på Flyvepladsen.

Kl.20 :00 Blev der serveret Hovmesterkage a la ØK som var lavet af Tim. Med kaffe og te.

Dette var en kanon succes som der var ca. 60 personer der oplevede.

Sankt Hans aften Vi havde igen problemer med bålet i 2018 hvor vi ikke måtte tænde bål og i 2019 kunne vi ikke få ild i det før dagen efter, men musikken kunne igen leveres af Just Two, og de gjorde det igen godt som altid.

Der var mødt rigtig mange op med madkurven udover bestyrelse og medhjælpere. vi havde igen LEJET det store telt i Fuglse. båltalen blev holdt af årets Borger 2019 Arne Olesen.

Udskiftning af rør til flagstænger efter gravearbejde er udført, i forbindelse med Fibia net. Preben har renset alle rørene op. Kornblomster ved byskilte er sået, men det har nok manglet vand, for der er ikke kommet noget op. Holeby fik igen 4 blomsterkrukker ved torvet – vores ønske om en blomsterkumme på ”købmandsgrunden” er ikke efterkommet.  Der var vand på Pelikanen i kort tid – kommunen tog sig sammen i forbindelse med ”genåbning” af Jernbanestien. Fortovene på Maglemose er i meget ringe stand og regnvandsbrønde ligger over flisehøjde, Kommunen har derfor vedtaget at de værste fliser rettes og brøndene kommer ned i samme plan som fortovet. jeg henvendte mig derfor til Park og Vej da Fibia havde gravet kabel ned om ikke man skulle rette fliser op inden der blev lagt asfalt. Der fik jeg den besked at det firma arbejdede kommunen ikke sammen med.  Vi havde flagalleen op i den vestlig del af byen den. 5. juli 2019, hvor Medborgerhuset reelt overtog bygningerne. Der var ligeledes flag op ved Hallen i forbindelse med Dartstævne i weekenden 1. – 2. juni 2019. I forbindelse med Fars dag 5. juni 2019 sponserer Værkstedet v/ Johnny Jensen flagalleen. På mors dag sponserer SB-Service v/ Søren Bøgvad flagalleen.

Vi missede desværre flagalleen ved åbning af vores 2 nye butikker ”øv”

Vores juletræstænding med  Sakskøbing Tambourkorps,  Jens Madsen med en af sine gamle traktorer og vogn, HIF, spejderne, DUI Leg og Virke og m.fl. som deltog i optoget, da optoget passerer Coma stod deres personale for at udlevere godteposer. Vi havde i år besluttet at der skulle være en præmie til de 3 meste kreative, som der var nogle personer der skulle vurdere inden de kom til juletræet, det blev DUI Leg og Virke, Spejderne og Jens Madsen som fik hver et gavekort som var sponsoreret af Dagli’Brugsen ”KVIK” (en stort tak til dem og håber at de kommer igen til næste år). Juletræet blivtændt af årets Borger, som blev Henrik Andreasen.

Juletræ havde vi hentet hos Jørgen Petersen Sønderhøj og i år havde vi besluttet at vi skulle prøve at sætte det op på plænen ved Krumtappen.

Der var Carry suppe, sponsoreret af Cocotten.

Juleudsmykningen var som altid flot, Vi tror ikke at der var noget hærværk, men stormen var lidt hård ved tingene, kun udskiftning af 2 stander på grund af lyskæden var brændt, de holder jo ikke evigt. Der var også 2 længder af juletræskæden som blev ødelagt af stormen (tror vi).

Vi havde i år købt nyt LED lys til Nordsiden.

Det gik igen helt fantastisk med opsætning, vi var stort set færdig med det hele kl.12:00 og nedtagningen var vi færdige med kl.11:30. Takket være alle de gode hjælpere.

Herefter havde Bent Pawlik og KVIK sponsoreret en ølsmagning med lidt brød/pålæg for vores flotte arbejdet. En stor tak til Bent og Poul og ikke mindst alle de gode hjælpere, uden dem er det surt.

Tak til dem som har leveret EL.

Vi holdt igen juletræsfest for børnene, med Niels Plys som nisse om juletræet med sang og leg, trylleshow og ballonshow. Han underholdt i 2 timer for børn og forældre.

Godteposer og juice var sponsoreret af Daglí’Brugsen. Juletræet havde vi overtaget efter Logen i Rødby. (tak for det).

Der deltog 68 børn sammen med deres forældre og/eller bedsteforældre, så det blev til omkring 180 i Hallen, det var rigtig flot, vi var glade og tilfreds da vi gik hjem, så nu håber vi at der er lige så stor opbagning i år.

Flagalléen var op til 2 konfirmationer i 2019, sponsorer var Lollands Bank og Dalig’Brugsen ”KVIK”.

Vi havde sponsoreret flag ved Flyvepladsen til åben lufthavn.

Vi har affaldsindsamling igen i år, som er rykket på grund af Corona, vi mødtes i skolegården søndag d. 19. setemper 2020 kl.9:45 til lidt morgenbrød inden vi starter på ruterne.

Morgenbordet er sponsoreret af Dagli’Brugsen.

2009                     384 personer        19 virksomheder

2010                     387 personer        26 virksomheder

2011                     363 personer        23½ virksomheder

2012                     371 personer        24 ½virksomheder