Generalforsamling d. 20-05-2015

Generalforsamling d. 20-05-2015

Sankt Hans aften med et bål som brændte fuldstændig perfekt. (Bålet var sponsoreret af Bursø Skrot) Musikken var Rødby Harmonika klub, som gjorde det godt, og i år var der mødte en del op med madkurven udover bestyrelse og medhjælper, men selv om vi havde rejst et telt mere, var de godt pakket, så vi skal nok overveje om vi kan låne et stort telt i Fuglse. Og vores fyrværker kom gudskelov igen med et flot fyrværkeri. Der var mange mennesker ved bålet, som kunne høre båltaler Linda Sommer, som trådte til i sidste øjeblik da Skoleinspektør Ole Rommelhoff sendte afbud. Jeg tror at alle var tilfreds med Lindas båltale. Hun boede her i Holeby som barn.

Flagalléen var op til 2 konfirmationer i 2014

Vi har i år købt 20 nye flagstænger og 2 nye bord/bænkesæt til vores område.

Vi havde den 9. oktober Foredrag i Hallen med Claus Nielsen som fortalte om den gamle købmand Nielsen og det Borene X.

Det var rigtig interessant og der deltog 80 person så det må siges at det var en succes.

Vi har haft lidt problemer med den nye frugtlund i Holeby, John fra HUAC fortalte mig at han havde haft besøg af Jesper Lund og Erhardt Tonnesen angående frugtlund som skulle være på atletikbanen, jeg sagde at det ikke kan være rigtig, det skal jeg nok undersøge. Jeg ringede til Erhardt for at høre om hvad de havde gang i, han mente at det var et perfekt sted, men jeg havde en anden menig, så det endte med at vi købte og solgte lidt så vi begge kunne leve med (troede jeg), men da jeg kom hjem søndag fandt jeg udad at han ikke havde forstået en skid eller ville ikke, herefter kontaktede jeg Henrik Høegh og Erhardt igen for at fortælle dem at det var helt tosse det de havde lavet, herefter har John haft møde med kommunen for at fortælle hvor meget plads han skal bruge til sine aktiviteter.

Herefter er nogle frugttræer flyttet.

Vores juletræstænding med Nakskov Garden, Lone Schou (Pipaluk), HIF, spejderne, Heidis Stald Thuja fra Fuglse, fakkeloptog og m.fl. som deltog i optoget, det var rigtig stort og flot (en stort tak til dem og håber at de kommer igen til næste år). Juletræet bliv tændt af årets Borger, som var Karen Romme fra HBG.

Det var et rigtig flot juletræ som var doneret af. Dorte og Ole Hansen fra Sønderhøj.

Juleudsmykningen var som altid flot. Vi har ikke haft noget hærværk på det.

Jeg vil hermed takke alle de frivillige som har hjulpet os og tak til dem som har leveret EL.

Vi holdt igen en gammeldags juletræsfest for børnene med 2 nye julemænd, og igen havde Alice (årets Borger 2012) sammen med Astrid på violin og?? på harmonika  påtaget sig at underholde for børn og forældre med sang og dans om juletræet ca. ½ time. Herefter var der godteposer og juice som var sponsoreret af Daglí’Brugsen. Efter en ½ times pause startede Alices team igen med lege om juletræet. (juletræet var doneret af Assenbøllegården til Mødrehjælpen hvorefter vi fik det.) Der deltog 43 børn sammen med deres forældre og/eller bedsteforældre.

Vi har samlet affald igen i år, vi mødes i skolegården søndag d. 19. april kl.9:45 til lidt morgenbrød inden vi startede ud på ruterne.

Man kan sige at der god opbakning.

Der bliv indsamlet.:

170 kg Brandbart affald (2014 125 kg)

Ca. 250 Dåser (2014 225 dåser )

20 kg Glas (2014 10 kg)

20 kg Jern (2014 10 kg)

1 nummerplade YY 35.148

Vi har haft lidt problemer med at skaffe fyrværkeri til Sankt Hans, da jeg fik en mail den 15.maj fra ham vi plejer at bruge, meddelte at han var syg og hans autoritet udløb 1.juni, det er jo ikke let at få en fyrværker til sådan en dag i sidste øjeblik, men med lidt arbejde og venner lykkes det at få en aftale med en fra Nr. Alslev.

2009       384 personer 19 virksomheder

2010       387 personer 26 virksomheder

2011       363 personer 23½ virksomheder

2012       371 personer 24 ½virksomheder

2013       325 personer 22 ½ virksomheder

2014       378 personer 22½ virksomheder

58 pers. Og 4 virksomheder mangler at betale.

2015       Medlemsantal pr. 31.12.2015

353 personer

23 virksomheder

Medlemsantal pr. 5.5.2015

359 personer heraf mangler 35 at betale = 324 (4 udmeldte/døde)

22 virksomheder heraf mangler 3 at betale = 19 (1 udmeldt)

I ÅR 2015 HAR VI BESLUTTET

Vi vil samle affald igen i 2016, hvor vi igen vil mødes ved Hallen kl.9:45 til lidt morgenbrød inden vi starter ud på ruterne. Vi håber at borgeren igen vil bakke op om dette.

Vi vil lave Sankt Hans bål i Holeby Parken igen i år, der vil være mulighed for at medbringe sin madkurv og man kan købe øl og vand i Parken. Vi vil i år rejse et telt på 190m² som vi lejer af Fuglse beboerforening, hvis det skulle blive regnvejr. I år underholdes vi af Rødby Harmonika klub, bål og fyrværkeri kl.22:00.  (Båltaler vil blive Årets borger i 2014 Karen Romme).

(Jeg håber at der vil blive noget med hekse og trolde igennem byen til Parken igen i år, fra Lone Schou fra Pipaluk).

Vi vil undersøge om vi til efteråret kan få et Virksomhedsbesøg på Vikima Seed.

Juletræstænding vil blive som sædvanlig. Og håber at optoget vil blive mindst lige så stort som sidste år.

Så bak op om dette når den dag kommer.

Juletræsfesten vil blive som sidste år 3. juledag,