Generalforsamling d. 6-04-2017

Generalforsamling d. 6-04-2017

Sankt Hans aften med et bål som var sponsoreret af Bursø Skrot. Musikken var Just Two, (det er en duo, som er dannet ud fra danseorkesteret, Albatros. De har spillet sammen i ca. 17 år
og de gjorde det godt, og i år var der mødt mange op med madkurven udover bestyrelse, medhjælper og Lone’s Hekse optog (en stor tak til dem), vi havde igen LEJET et stort telt i Fuglse. Vi havde ingen fyrværkeri, da vores fyrværker igen meldte fra, så vi har besluttet at de penge vil vi spare fremover.

Der var mange mennesker ved bålet, som kunne høre båltaler Lillian Nielsen, som var årets Borger 2015.

Flagalléen var op til 2 konfirmationer i 2016, sponsorer var Lollands Bank og Dalig’Brugsen ”KVIK”.

(Vi har besluttet at vi ikke længere lejer telte ud til private da det er svært at finde hjælper til lige den dag).

Teltet er solgt til Nødebjerg Grundejerforening.

Malerierne på muren ved Erhvervsparken er malet op af Per Emieke som Borgerforeningen har betalt og Ib maler, har givet det en klar lak, så de skulle holde lidt længer, Erhvervsparken har betalt for at renoveret mureren og lyset.

Vi havde den 27. oktober virksomhedsbesøg på Maribo Seed, som også bød på kaffe og kage.

Det var rigtig interessant selv om det lignede lidt efter Vikima, men der var lidt andre produktionsanlæg og større, der deltog 34 medlemmer og 3 ikke medlemmer, som så må betale for at deltage, der var nogle andre ting i området denne dag, så man må vel sige at det var meget godt og dem som deltog, var meget tilfredse.

Vi har besluttet at det er Virksomhedsbesøg vi gør i, da der er flere foreninger der køre med foredrag.

Vi har nu fået vores hjørnegrund færdig, og vi synes at den er flot, og vi har også fået meget ros for den.

Vi har også fået drænet kirkestien i Parken, efter den tunge trafik til BMX banen. Kommunen har meddelt at der bliver lagt nogen skærver på og BMX renoverer vejen fra Maribovej til BMX bane.

Jeg blev ringet op af Lolland Kommune i december måned, de ville høre om vi ville have renoveret legepladsen i Parken, da de havde nogle penge på den konto de skulle have placeret inden nytår, jeg sagde tak og henvendte mig til dagplejen så de kunne tale med Kommunen, vi kan jo ikke vide hvad de har behov for.

Vores juletræstænding med Sakskøbing Tambourkorps, Lone Schou (Pipaluk), HIF, spejderne, Heidis Stald Thuja fra Fuglse, og m.fl. som deltog i optoget, det var rigtig stort og flot (en stort tak til dem og håber at de kommer igen til næste år). Juletræet bliv tændt af årets Borger, som var Lone Schou fra Pipaluk.

Det var et rigtig flot juletræ som var doneret af Jørgen Andersen Vindtoften.

Juleudsmykningen var som altid flot, men vi havde desværre nogen som havde en anden menig, de havde ødelagt 10 tæpper og 20 meter lyskæde ved busstationen nord/syd side, til en værdi af ca.10.000,- kr. det blev vi meget kede ad da der ligger en del frivillig arbejde i og det er jo en kedelig løn at få.

Vi har besluttet at vi vil købe noget nyt og sætte op, for det er da kedeligt at de mange skal undvære julelys fordi at der er nogle banditter der ikke har respekt for andres ting.

Men det er også sidste gang!

Jeg vil hermed takke alle de frivillige som har hjulpet os og tak til dem som har leveret EL.

Vi holdt igen juletræsfest for børnene, med Niels Plys som nisse om juletræet med sang og leg, trylleshow og ballonshow. Han underholdte i 2 timer for børn og forældre. Vi mener at han var mindre aktiv ved børnene i år og han delte ikke godteposer ud, så det bliver bedre til næste år.

Godteposer og juice var sponsoreret af Daglí’Brugsen. Det var igen en stor succes, der deltog 60 børn sammen med deres forældre og/eller bedsteforældre, så der var omkring 200 i Hallen.

Vi vil gentage succesen igen i år.

Jeg har deltaget i 2 møder med politiker og foreninger ang. vores gamle skole. Jeg anbefalede at man skulle bevare den og samle alle foreninger i den, få Dart, Folkedanserne og Radio anmatørerne op ad kælderen så har skolen også de rum at råde. Jeg mener at de kan sagtes være i den skole, sammen med HBG, Ballet, spillemænd og ungdomsskolen og evt. BMX.  Det blev godt modtaget af politikerne. Så vi håber da det er en flot gammel bygning og bliver brugt meget.

Vi har samlet affald igen i år, vi mødes i skolegården

søndag d. 2. april kl.9:45 til lidt morgenbrød inden vi startede ud på ruterne.

Det var kun de halve af sidste år, men der var Banko, modeshow og indsamling til kræftens bekæmpelse.

(Vi fik 3 nye medlemmer. Velkommen til dem)

Der bliv indsamlet.:           (200 kg)? Brandbart affald

(200 Dåser)

(20 kg Glas)

(30 kg Jern

(20 kg Plast)

2009                     384 personer 19 virksomheder

2010                     387 personer 26 virksomheder

2011                     363 personer 23½ virksomheder

2012                     371 personer 24 ½virksomheder

2013                     325 personer 22 ½ virksomheder

2014                     378 personer 22½ virksomheder

31.12.2015           349 personer 22 + 3 med ½ kontingent virksomheder

31.12.2016           348 personer 23 + 3 med ½ kontingent virksomheder

Vi vil være at finde til vores Open Holeby, helst både i Erhvervsparken og den gamle Papirfabrik.